بهترین شامپو برای انواع موها

آنچنان که از شواهد پیداست، اولین شامپو توسط هندی‌ها استفاده و اختراع شده است. قطعاً نه با شکل و شمایل امروزی، گویا به صورت یک جوشانده از یک ماده گیاهی به عنوان پایه اصلی و با اضافه کردن مواد گیاهی دیگر، به سر مالیده می‌شده است. گفتنی است برای اختراع اولیه این ماده عالی، سرخ‌پوستان و بنگالها هم دارای حق امتیاز هستند.

جالب است بدانید کلمه شامپو با ریشه کلمه هندی chāmpo به معنای فشردن یا آرام لمس کردن است.

از آنجایی که انگلیسی‌ها به هندوستان رفت و آمد زیادی داشتند استفاده از شامپو و اضافه شدن این واژه به ادبیات آنها امری طبیعی می‌نمود. تا آنکه در اوایل سالهای 1800 شامپوی کف‌دار شده ، توسط قشر مرفه و آرایشگران مورد استفاده قرار گرفت.

پس از آن شامپوی مایع اختراع درون لیوانهای مخصوص شامپو شد. این کار توسط شیمیدانهای آرایشی و بهداشتی صورت گرفت. که باید فاکتورهای زیادی از جمله، شناسایی انواع و اقسام مو، شامپوهای سازگار با پوست، پاک کنندگی شامپوها، مواد پایه و اسانس‌ها را مورد بررسی قرار می‌دادند.

حتی شیمی‌دانها باید، بدانند چه افزودنی‌هایی، چه نگهدارنده‌هایی، چه بهبود دهنده‌هایی و چه تقویت‌کننده‌هایی برای ساخت انواع شامپوها مورد نیاز است.

تا آنکه حدود 40 سال پیش به دلیل پیشرفت صنعت در غرب و گسترش مواد شوینده، انواع شامپوها کم کم تکمیل و روانه بازار شدند.

انواع شامپوهای موجود در بازارها عبارتند از: شامپوهای روز مره، شامپو برای موهای چرب، شامپوهای تقویت کننده، شامپو برای موهای رنگ شده، شامپوهای دارویی و شامپوهای تخصصی و…. هستند.

نحوه انتخاب یک شامپو چگونه است:

قطعاً اگر ندانید که دنبال چه شامپویی هستید و کدام شامپو با موهای شما سازگار است، وقتی به قفسه شامپو در فروشگاه‌ می‌رسید بسیار گیج می‌شوید زیرا با انبوهی از شامپوها و اطلاعات بی‌نهایت آنها روبرو می‌شوید. بهتر است شامپوی مناسب برای موهای خود را برگزینید. و الا در طولانی مدت آسیبی جدی به پوست سر و موهای خود خواهید زد. همچنین در نظر داشته باشید که شامپوی مناسب هر فردی با فردی دیگر متفاوت است.

برای انتخاب هرچه بهتر شامپوی مد نظر، نکات زیر را به خاطر بسپرید؛

مواد تشکیل دهنده شامپو را از روی برچسب پشت آن بخوانید. مواد تشکیل دهنده معمولا خوش بو کننده‌ها، ترکیبات شیمیایی، آب، رنگ دهنده‌ها و … هستند. این مواد هرکدام کمک می‌کند که مثلا موی شما بیشتر صاف شود، یا حالت بیشتری داشته باشد، یا مثلا آبرسانی بیشتری صورت گیرد. شاید بهتر باشد ترکیبات را بشناسید.

اما نکته مهم این است که شما بعد از استفاده از هر شامپویی باید موی شما، سرزنده و خوش حالت باشد و رضایت شما را کسب کرده باشد. اگر چنین شامپویی را مصرف کرده‌اید، بدانید که انتخاب شما شامپویی درست بوده است.

در اطلاعاتی که از پشت برچسب شامپو کسب می‌کنید، تمیز کننده‌ها و نرم کننده‌ها بیشترین نقش را دارند. شوینده مناسب موهای خود را بیابید، این سبب می‌شود که انتخاب مناسبی در نوع شامپو داشته باشید. مثلا موهای رنگ شده، باید از شوینده‌های ملایم‌تری استفاده نماید از این رو دانستن اسم شوینده‌ها شاید کمک شایانی به انتخاب شما در نوع شامپو نماید.

در هنگام خرید شامپوی مناسب برای موهایتان، دقت کنید این کلمات در قسمت اطلاعات نباشد، پارابن‌ها، پلی‌اتیلن گلیکول‌ها (PEG)، واژه‌های FD&C یا D&C به همراه یک عدد، تری‌کلوزان و رتینیل پالمیتات‌ها.

این نکاتی که ذکر شد، از طرف نویسنده و تجربیات کسب کرده، عنوان شده است، شاید شما تجربه بهتری در هنگام انتخاب یک شامپوی مناسب داشته‌اید، اگر دوست داشتید آن را با ما درمیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!